Subject: FW: FW: Rae jahiselts
From: Marko Rüü <[email-masked]>
To: PÄA Põhja <[email-masked]>
Date: Mon, 6 Jan 2025 12:48:01 +0200

Tere

Palun Deltas registreerida sissetulev pöördumine.

Tänan

Marko

From: Urmas Salmu <[email-masked]>
Sent: Monday, January 6, 2025 12:11 PM
To: Marko Rüü <[email-masked]>
Cc: Tõnis Korts EJS <[email-masked]>
Subject: Fwd: FW: Rae jahiselts

TÄHELEPANU! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu 
saatja korral palume linke ja faile mitte avada!

Tere, Hr Marko Rüü!

Teie poole pöördumise ajendiks on Häirekeskusele ja sealt omakorda Eesti 
Jahimeeste Seltsile tulnud info (allpool), mis viitab jahiseaduse rikkumise 
tunnustele.

Allakirjutanuna olen seadnud esikohale koostöö kõikide osapooltega, kellega 
maanteel toimuvate metsloomaõnnetuste puhul on võimalik ja vajalik suhelda. 
Alles täna suhtlesin Pärnu piirkonna päästemeeskonna esindajaga ühe õnnetu 
metskitse pärast. Olen senini väga tänulik iga abi eest, kus Päästekomandode 
inimesed on oma tänuväärse tööga ikka toeks olnud.

Just eeltoodu põhjal on üpris ebameeldiv lugeda 1247 inimeste edastatud 
infot, mis kahjuks pole üldse mitte esimene kord, aga meieni jõudis. 
Otseseid ja kindlaid viiteid aja ja koha kohta meil kindlasti ei ole, aga 
Harjumaa eri piirkondade jahiseltsidelt tulnud varasemate aastate kohta 
tulnud paraku samasugust tagasisidet, mis kinnitab, et hukkunud metsloomad 
sh ka põdrad, kaovad pärast päästemeeskonna kohal käimist. Nii ei tohi aga 
mitte olla, rääkimata, et sellest ei anta Häirekeskuse operaatorile teada. 
Seda võib klassifitseerida varguseks.

Jahimehed on vabatahtlikud, kelle teedelt koristamisega kaasnevaid kulusid 
keegi ei kompenseeri.

Jahiseadus ütleb siin üht - (vabalt tõlgendades) liikluses hukkunud suuruluk 
kuulub jahipiirkonna kasutuslepingu alusel jahimeestele, kes antud lepingus 
on piirkonna esindajad.
Senise koostöö juures oleme Päästekomando poolt saanud pigem sisendi, kuhu 
teelt ära veetud suuruluk jäeti. Oluline on, et hukkunud isend ei oleks 
liiklusele ohuks, ja sellest saavad kõik üsna ühtviisi aru. Sageli on 
Päästjad oodanud ära jahimeeste tuleku ja alles siis lahkunud. Kuidas on 
võimalik, et Põhjaregioonis asjad sarnaselt ei toimi, jääb arusaamatuks. 
Taaskord - ma ei väida vaid edastan Teile info, et midagi võib siiski 
valesti olla.

Loodan väga Teie mõistvale suhtumisele ja igakülgsele koostööle, et selles 
pisut segases loos ehk selgust saada.

Lugupidamisega

Urmas Salmu

"Ulukid teel" projektijuht
Eesti Jahimeeste Selts
Tel +372 517 7974
  <https://www.ejs.ee/e-kirja_logod/ejs_logo.png>
  <https://www.ejs.ee/e-kirja_logod/metsloomal_peatee.png>

Tere!

Edastan ühe tähelepaneku, mis tuli operaatorilt. Meil ei ole sellega 
otseselt midagi peale hakata, sest me ei saa päästjatele ette kirjutada, et 
peaksid meile midagi teada andma, aga ehk on midagi mis tasuks jahiseltsi 
vaates üle rääkida, et kui teil endal selle kohta vaja statistikat, siis 
praegusel juhul see meilt ei saa tulla, kuna loom on juba ära viidud.

Tervitades

Riina

Tere!

Suhtlesin  04.01. 2025 õhtul väljakutse tõttu Rae jahimeega Margus Valgmaga. 
Temalt tuli info, et kui 1247 on palunud 112 abi surnud looma teelt 
eemaldamisel on väga tihti surnud loom päästjate poolt ka juba ära viidud. 
Rae jahipiirkonnas käib kohal Jüri komando ja seal pidid töötama ka 
jahimehed.

Meile tagasiside selle kohta, et loom teelt ära viiakse ei jõua ja jahimees 
läheb ilmaasjata kohale.

Riigiinfo telefon 1247

[email-masked] <mailto:[email-masked]>